الفاظ رایج در روستای گَنخَک شیخها
زادگاه من گنخک شیخها GHANKHAK SHAYKHHA
فرهنگ و گویش مردم روستای گنخک حاج میرزا احمد دشتی نجفی

در این جا من بعضی از الفاظ رایج در روستای گَنخَک شیخها به زبان فارسی ترجمه کرده ام.

 

کلمه رایج در روستای گَنخَک شیخها

کلمه  ترجمه  شده به  زبان فارسی

دُوری

بشقاب

حُووش

حیاط

جِمه

پیراهن

بووا

پدر

دِی

مادر

دایا

خواهر

کاکا

برادر

دووَت

دختر

کَل

پسر

میشُم

میروم

میتُم

میخواهم

واسو

بَردار

آتی

عمه

مَرسه

مدرسه

باپیر

پدربزرگ

مااا

مادر بزرگ

بووَخش

ببخش

پاتیل

دیگ

تُرشپِلا

آبکش

تینَک

ماهی تابه

کاشُخ

قاشق

مَجمِه

سینی

کَلبوک

سوسمار

پازَن

بز نَر

کُوه

گوسفند نر

تِریپ

تپه

آمو

عمو

شَروا

شلوار

نَعلَین

دمپایی

گُو

توپ

گلوپ

لامپ

چُو هِن

چی داریم

چور بَرک

چوب برق

تُیُم

سوسک

بُتُل

حشره

گُزیم

عقرب

پِلَشتی

عقرب

مُرخ

مرغ

بُچیل

جوجه

     

 

لذا دوستان عزیز کلمات و اصطلاحات زیادی وجود دارد که در فرصتی دیگر من آن را برای شما ترجمه خواهم کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 18 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط حمید قاسمی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 204
بازدید کل : 20386
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 42
تعداد آنلاین : 1


زادگاه من گنخک شیخها

زادگاه من گنخک شیخها

زادگاه من گنخک شیخها

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

بازی آنلاین