ضربه عَکرَب(zarbeh akrab) پیست؟
زادگاه من گنخک شیخها GHANKHAK SHAYKHHA
فرهنگ و گویش مردم روستای گنخک حاج میرزا احمد دشتی نجفی

ضربه عکرَب(zarbeh akrab)

ضرببه عکرَب(zarbeh akrab) یکی از اتفاقات جالب و سنتی میباشد که از زمان های خیلی خیلی دور مرسوم بوده.ضربه عکرَب(zarbeh akrab) اوایل یا اواسط برج 8رخ میدهد . طی آن یک باد سرد و همراه با گرد و غبار رخ میدهد ،ومردم به وسیله این باد میفهمیدند که زمستان نزدیک است.هنگامی که این اتفاق رخ میداد و مردم متوجه میشدند که زمستان در راه است هر که خانه اش مشکلی داشت همگی به کمکش میرفتند و خانه را ترمیم میکردند.این ضربه عکرب برای من ثابت شده است و هر سال شاهد رخ دادن آن هستم .

معنی لغوی ضربه عکرَب:یعنی ضربه کاری



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 19 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط حمید قاسمی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 39
بازدید هفته : 107
بازدید ماه : 197
بازدید کل : 20379
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 42
تعداد آنلاین : 1


زادگاه من گنخک شیخها

زادگاه من گنخک شیخها

زادگاه من گنخک شیخها

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

بازی آنلاین